Fysiotherapie Alkmaar

last van pijnlijke spieren of gewrichten tijdens het bewegen? Dan kan fysiotherapie uitkomst bieden. Bij het eerste bezoek aan onze praktijk wordt in kaart gebracht wat de klachten precies zijn en waar de oorzaak ligt, op grond daarvan wordt samen met u een behandelplan opgesteld.

Een fysiotherapeutische behandeling kan o.a. bestaan uit mobilisaties/ manipulaties om de bewegelijkheid van gewrichten te bevorderen. dieptemassages/ fricties voor het verbeteren van lokale doorbloeding van spieren, pezen en banden. trainingen gericht op kracht/ coördinatie en het verbeteren van de conditie en wordt er goed gekeken naar lichaamshouding in stand en in zit.
Fysiotherapie Hoffman beschikt over een therapeutisch laser klik hier voor meer informatie.

Een fysiotherapeutische behandeling duurt een half uur, het aantal behandelingen is afhankelijk van de klacht en de ernst ervan. Daarnaast wordt advies gegeven over hoe de klachten, ook in de toekomst te voorkomen zijn.

De kosten van fysiotherapie komen in aanmerking voor vergoeding vanuit de ziektekostenverzekering als u aanvullend verzekerd bent. Er is geen verwijzing van een arts nodig, en de kosten komen niet ten laste van het eigen risico.
Wanneer u wordt behandeld voor een chronische klacht die voorkomt op de door de overheid vastgestelde Chronische Lijst komt u na een bepaald aantal behandelingen in aanmerking voor vergoeding vanuit de basisverzekering. Hierop is het eigen risico wél van toepassing.

Heeft u vragen over uw vergoeding neemt u dan gerust contact met ons op, wij kunnen u telefonische direct laten weten of de behandeling wordt vergoed.